Strategisk kommunikation for praktikere
i andres brød 2.0, håndbog om informationsjournalistik, virksomhedskommunikation og public relations
Note:
Indhold: At arbejde med kommunikation (Rådgiver, håndværker og alt-mulig-m/k) ; Trin for trin - praktisk kommunikation (Strategisk kommunikation ; Baggrund med analyse ; Mål ; Interessenter ; Målgrupper ; Budskaber ; Kommunikationsmidler og strategi ; Succeskriterier ; Tidsplan og budget ; Risikoanalyse ; Case: Red kvindeliv) ; Baggrund og teori (Teori om kommunikation ledelse ; Kommunikation og public relations ; Kommunikation og samfundets krav ; Teorier om kommunikation ; Værd at vide om ledelse ; Organisationsteori ; Kultur i en organisation ; Marketing) ; Redskaber og metode (Kommunikationspolitik ; Kommunikationsstrategi ; Analyse og research ; Kommunikationsmidler ; Medietræning ; Historiefortælling ; Evaluering af kommunikation) ; Kommunikationsdiscipliner (Branding ; Intern kommunikation ; Forandringskommunikation ; Presse-kommunikation ; Issues management ; Krisekommunikation ; Spin ; Public affairs ; Marketing public relations ; Det offentliges kommunikation ; Kommunikation med investorer - investor relations) ; Rollen (Kommunikationsekspert - men vil de lytte? ; Etik ; Redskaber til større gennemslagskraft ; Portræt af kommunikationsarbejde anno 2010)