15 aktuelle læringsteorier

15 centrale artikler af de senere års mest betydningsfulde internationale læringsteoretikere med relation til skolelæring, ungdomslæring, voksenlæring, uddannelseslæring, læring i arbejdslivet og mere bredt om læring i det hele taget
Note: 
Indhold: Knud Illeris: Læringsteoriens elementer : hvordan hænger det hele sammen? Peter Jarvis: At blive en person i samfundet : hvordan bliver man sig selv? Peter Alheit: Biografisk læring : inden for den nye diskurs om livslang læring. Bente Elkjær: Pragmatisme : læring som kreativ fantasi. Howard Gardner: Intuitiv læring og skolelæring. Mark Tennant : Selvets livshistorie. Sharan B. Merriam: Voksenlæringsteori : udvikling og fremtidsmuligheder. Jack Mezirow: Transformativ læring : overblik, svar på kritik, nye perspektiver. At leve, lære og arbejde i senmoderniteten : læring med henblik på arbejdslivet / Danny Wildemeersch, Veerle Stroobants og Marc Jans. Thomas Ziehe: Mentalitetsændringer blandt unge. En læringsmodel : optimering af læringsstrategiernes effektivitet / John Hattie og Gregory Donoghue. Carolyn Jackson: Læringens følelsesdimension. Praksisfællesskaber og læringslandskaber : rammer for en social læringsteori / Etienne Wenger-Trayner og Beverly Wenger-Trayner. Per-Erik Ellström: Læring i spændingsfeltet mellem produktionens og udviklingens logik. Gert Biesta: En indvending mod læringens politik

15 aktuelle læringsteorier

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
641915
Nota udgivelsesår: 
2019
Udgave: 
Samfundslitteratur, 2019
ISBN: 
9788759331361
Illustrator: 
Ane Svendsen