![](https://cover.nota.dk/640031_w140_h200.jpg)
Uddannelse og skriftsprogsvanskeligheder
grundbog i lektiologisk pædagogik
Note:
Indhold: Lektiologiens teoretiske fundament (Hukommelsessystemet og skriftsprogskompetence ; Identitetsudvikling og skriftsprogskompetence ; Teorier om skriftsprogskompetence) ; Udredning for dysleksi (Dysleksiudredning i en dansk kontekst ; Dysleksiudredning i grundskolen ; Udredninger for unge og voksne) ; Udvikling af uddannelseskompetence (Uddannelseskompetencemodellen ; Den lektiologiske grundmodel ; Vejledningsplan) ; Læse- og skriveteknologi og dens anvendelse (De grundlæggende læse- og skriveteknologiske funktioner ; Teknologibaseret læsning og skrivning ; Teknologibaserede studiestrategier ; Forskning og udviklingsperspektiver inden for læse- og skriveteknologi) ; Vejledning og strategiudvikling (Planlægning af uddannelsesaktiviteter ; Faglig læsning og anden videnstilegnelse ; Faglig formidling og kommunikation) ; Skriftspogsvanskelighder og inklusion (Inklusionbegrebet i et lektiologisk perspektiv ; Inklusion ef elever med dysleksi i grundskolen ; Netværk for forældre til børn med dysleksi)