Sprogfag i forandring

pædagogik og praksis
Om undervisningen i engelsk, tysk og fransk i folkeskolen. Med udgangspunkt i Fælles mål 2009 sættes fokus på omsætningen af uddannelsespolitiske lovkrav og pædagogiske ideer til faktiske læringsprocesser i skolen Indhold: Anne Holmen: Sproglig diversitet blandt eleverne i grundskolen : fra problem til potentiale. Annette Søndergaard Gregersen: Den kulturelle dimension i sprogfagene : kulturundervisning i et transnationalt perspektiv. Karen Lund: Fokus på sprog ; Fokus på sproglæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. Lars Stenius Stæhr: Ordforrådstilegnelse - fundamenet for kommunikativ kompetence. Birgit Henriksen: Fokus på "det oversete ordforråd". Michael Svendsen Pedersen: Task-baseret kommunikativ sprogundervisning. Tidligere sprogstart : forskningsanbefalinger og pædagogiske veje at gå / Petra Daryai-Hansen ... et al.. Kompetenceområder i sprogfagene - engelskfaget i et didaktisk perspektiv / Susanne Karen Jacobsen og Merete Olsen

Sprogfag i forandring

E-bog
Bognummer: 
630851
Nota udgivelsesår: 
2015
Udgave: 
Samfundslitteratur, 2015, (2. udgave)
ISBN: 
9788759320662