![](https://cover.nota.dk/638758_w140_h200.jpg)
Professionsdannelse på tværs
samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole
Note:
Indhold: Historiske og teoretiske perspektiver (Hans Henrik Hjermitslev: Fra kald til konkurrencestat - pædagogernes og lærernes professionsdannelse i det 20. og 21. århundrede. Bo Morthorst Rasmussen: Professionsdannelse og tværprofessionel teori og forskning) ; Samarbejde mellem lærere og pædagoger (Cristina Daniela Gulløv: Pædagogers samarbejde med lærerne - paradokser mellem skolepraksis og skolereformen fra 2014. Bolette Kvist: Dramapædagogik som et fælles mål for det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger. Både lærere og pædagoger underviser og opdrager! / Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst Rasmussen. Rikke Osbahr Ebsen: Lærer-pædagog-samarbejdet kan bidrage til at løfte dannelsesopgaven i skolen. Lene Krogstrup Jakobsen: Et socialkonstruktionistisk blik på pædagoger og læreres forståelser af egen og hinandens faglighed. Christina Holm Poulsen: Samarbejde om børns deltagelse) ; Organisation og ledelse (Mellem skole og forvaltning - hvordan skoleledere skaber mening ud af kommunal professionsdannelse / Thomas R.S. Albrechtsen og Michael Normann Christiansen. Ingen ledelse og intet målrettet tværprofessionelt samarbejde uden følgeskab! ; Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolen / Bo Morthorst Rasmussen og Helle Bjerresgaard) ; Skolen i samfundet (Alexander von Oettingen: Den åbne og den lukkede skole. Else Marie Okkels: 1+1=3 - om potentialer i samarbejdet mellem folkeskolelærere og musikskolelærere. Lene Illum Skov: Tidlig literacy på tværs. Samarbejde på tværs - netværk og fællesskaber i børnehøjde / Betina Lykke Bergmann, Connie Kock og Elin Holm Rasmussen)