Matematikvanskeligheder, dysleksi og dyskalkuli

Forfatter:
Bogen beskriver detaljeret vanskelighederne med matematiklæring og giver eksempler på typiske problemer med at lære tal - og peger på løsninger og konkrete interventioner. Henvender sig til matematiklærere, der ønsker at få overblik over og viden om de mange faktorer, som er i spil, når elever har matematikvanskeligheder - og måske også dysleksi eller dyskalkuli
Note: 
Indhold: Dysleksi, dyskalkuli og matematikvanskeligheder ; Hvorfor nogle børn har svært ved at lære matematik ; Ængstelse for matematik ; Kognition og metakognition i matematik ; De vigtigste tal ; Børns første taloplevelser ; Tocifrede tal ; Fra encifrede til tocifrede tal, fra tocifrede tal til trecifrede tal - og tilbage igen ; Basisviden til addition og subtraktion ; Addition og subtraktion ; Basisviden til multiplikation og division ; Multiplikation og division med 10, 100, og 1000 (del 1) ; Multiplikation og division ; Udvikling af multiplikation med arealmodellen ; Brøker ; Decimaltal ; Multiplikation og division med 10, 100, og 1000 (del 2) ; Procenter ; Skriftlige opgaveformuleringer ; Mål ; Tid ; At lave overslag - en central matematikfærdighed?

Matematikvanskeligheder, dysleksi og dyskalkuli

Standard e-bog

Du skal være logget ind for at kunne downloade denne bog. Gå til login.

Bognummer: 
668117
Nota udgivelsesår: 
2025
Udgave: 
Dansk Psykologisk Forlag, 2023
ISBN: 
9788771857214
Oversætter: 
Sofie Hauch