Marginalisering, metode, videnproduktion
billeder på velfærdsprofessionernes arbejde med børn i udsatte positioner
Note:
Indhold: Ulla Nørtoft Thomsen: Et kritisk rationalistisk blik på marginaliseringsbegrebet. Birgitte Zeeberg: Marginaliseringsprocesser i velfærdsprofessionernes arbejde med børn og unge. Hvordan studerende lærer om professionernes rolle i børns udsathed / af Jens H. Lund, Mette Schroll Feldmeier & Lisbet Ravn Højbjerg. Lisbet Ravn Højbjerg: Socialrådgiveruddannelsen : en fornyet forståelse af kontekstens rolle. Jens H. Lund: Læreruddannelsen : kontekstforståelser og dokumentanalyse. Mette Schroll Feldmeier: Blik for kontekst. Monique Vitger: Deltagelse : en kamp om territorium. Kirsten Krøigård: At dreje på nogle små knapper : kan vejledning forebygge marginalisering i daginstitutioner? Andy Højholdt: At studere inkluderende tværprofessionssamarbejde. Børns trivsel og udsathed i daginstitutioner / af Anne-Kristine Lysgård Kunddal, Anna-Kirstine Flyvholm & Bettina Damsgaard Hald. Anne-Kristine Lysgård Kunddal: Børnefællesskaber på godt og ondt. Anna-Kirstine Flyvholm: Inklusionens sande ansigt. Bettina Damsgaard Hald: Det pædagogiske nærværs betydning i arbejdet med udsatte børn