Litteraturlyst og læring

Med fokus på litteraturlæsning i dansk på grundskolens mellemtrin og i udskolingen, belyses litteraturens potentiale i forhold til udvikling af empati og det at danne sig som menneske med bud på, hvad der skal undervises i og hvordan
Note: 
Indhold: Hans Ulrik Rosengaard: Fra ensom læsning til læsefællesskab i klasseværelset. Hvad skal vi med skønlitteraturen? / Jeppe Bundsgaard, Marianne Oksbjerg. Maria Nikolajeva: Kunsten at læse tanker : en kognitiv tilgang til børnelitteratur. Bo Steffensen: Litteraturlyst : eller - kan man nu bliver afhængig af Cecil? Kristine Kabel: Et sprog til at tale om litteratur : fra love <3 til fagligt værdsatte diskurser. Eiler Jensen: Op på læsehesten, drenge! Lene Herholdt: På sporet af fortællerens viden. Anne-Marie Mai: Kirke og bladhus : steder i litteraturens historie. Simon Skov Fougt: Teksten er en åben dør. Anette Øster: Det børnelitterære skatkammer : hvad rummer det, og hvad skal vi vælge? Dorte Østergren-Olsen: Gode tekster og stilladserende litteraturundervisning. Martin Blok Johansen: Når stoffet sparker igen - nyere billedbøger og lyst til at læse litteratur

Litteraturlyst og læring

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
637027
Nota udgivelsesår: 
2017
Redaktion: 
Dorte Østergren-Olsen og Lene Herholdt
Udgave: 
Dansk Psykologisk Forlag, 2012
ISBN: 
9788777067976