KRAP - fortællinger fra praksis
Note:
Indhold: Kommunal sagsbehandling (Kirsti Hansen Demény: Anerkendende kommunal sagsbehandling) ; STU (særlig tilrettelagt uddannelse) med kollegietilbud (Jan Sørensen: Relationer og konflikter : arbejdet med Michael, 18 år. Tina Nielsen: Det tidlige møde med KRAP) ; Døgninstitutioner for børn og unge (Lad os gå fra koncepterne : implementering af KRAP på Struer Skolehjem / Charlotte Egemose og Heidi Ebsen. Pædagogiske udredninger af anbragte børn og unge / Trine Christensen og Helle Sandkvist. Allan Andersen: Ledelse og KRAP) ; Folkeskole (Pia Hübertz Jensen: KRAP i skolen ; Et indblik i et lille menneskes historie om at gå i skole) ; Specialtilbud for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser (Jytte Jacobsen: Frøjkgården - et bofællesskab med KRAP som pædagogiske grundlag. Steffan Fausing: Selvforståelse ved hjælp af KRAP. Flemming Munch Rasmussen: Udformning af visuelle værktøjer og individuelle metoder. Susie Klausholm: Implementering, fastholdelse og fremtiden - med KRAP i praksis) ; Daginstitutioner og specialdaginstitutioner (Social og emotionel færdighedstræning / Charlotte Lunding og Diane Long Krogh. Antoinette Nybo Kjeldsen: Krap set med ledelsesbriller. Se her, det virker! / Helene M. Poulsen og Nina Sørensen. Anny Iversen: KRAP - når omsorg og forståelse erstatter irritation og skældud ; Med forældre som medspillere - når KRAP-ånden smitter af. Vibeke Gravgaard Nielsen: Christian, fem år : et nyt perspektiv på en lille dreng med sore udfordringer) ; Døgninstitutioner for voksne udviklingshæmmede (Frank Nielsen: En praksisfortælling fra Åbrinken : implementering og videreudvikling af KRAP)