Kom ind i sproget

flersprogede elever i fagundervisning
(Didaktikserien) Om hvordan undervisere kan indtænke dansk som andetsprog i undervisningen
Note: 
Indhold: Sprog og fag. Funktionel respons på elevsprog / Stine Kragholm og Lone Wulff. Fra baller til sædemuskler - sprogbaseret fagundervisning / Ulla Kofoed, Ruth Mulvad og Inge Regnarson. Winnie Østergaard: Registerkontinuum - et værktøj til planlægning og refleksion. Kristine Kabel: Fagspecifik literacy - når elever skaber betydning. Anna-Vera Meidell Sigsgaard: Samtale og interaktion i undervisningen. Katja Vilien: Ind i teksten med flersprogede elever. Lone Wulff: Ordforråd og fagundervisning. Skole-hjem-samarbejde som ressource / Birgit Orluf og Susanne Hvilshøj. Sprogligt udviklende didaktik for nyankomne / Mette Ginman og Maria Neumann Larsen. Mette Vedsgaard Christensen: Læremidler der støtter udviklingen af andetsprog

Kom ind i sproget

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
634820
Nota udgivelsesår: 
2017
Redaktion: 
Stine Kragholm Knudsen og Lone Wulff
Udgave: 
Akademisk Forlag, 2017
ISBN: 
9788750049418