Implementering
fra viden til praksis på børne- og ungeområdet
Note:
Indhold: Implementering : forskningsoversigt og udvalgte koncepter Per Nilsen: Implementeringsforskning : en introduktion. Implementeringskoncepter og -modeller / af Bianca Albers og Allison Metz. Helle Høgh: Fra viden til praksis via implementeringsnetværk. Implementering i praksis/ af Bianca Albers, Helle Høgh og Hans Månsson. Morgen F. Greve: Styrket implementering gennem indsatsteori? : forebyggelse af ungdomskriminalitet som eksempel. Birgitte Rønnov: Implementeringen begynder ved valget af indsatser. Gøye Thorn Svendsen: Implementering af PALS. Bianca Albers: At lede implementeringen af evidensbaseret praksis. Marie Hultberg: Erfaringer med anvendelsen af Active Implementation Frameworks i Ikast-Brande Kommune. Lone Nordin: Sundhedsfremme og sundhedsundervisning i folkeskolen. Peter Wick: Skolen : mellem forandring og forankring. Torsten Conrad: Ledelsen og forandringer i folkeskolen. Børns mentale sundhed : implementering af Sundhedsstyrelsens forebyggelsespakker / af Katrine Finke og Lisbeth Holm Olsen. Helle Høgh: Casebaseret audit. Hans Månsson: Bæredygtig implementering inden for dagtilbuds- og skoleområdet. Implementering i fremtiden / af Bianca Albers, Helle Høgh og Hans Månsson