Bæredygtig business

for bundlinjen og en bedre verden
Kan du som leder forene stigende vækst og sorte tal på bundlinjen med det at drive en bæredygtig og grøn virksomhed? Det mener forfatterduoen, som i bogen giver ledere og "nøglepersoner" konkrete metoder og eksempler på, hvordan man driver "bæredygtig business"
Note: 
Indholdsfortegnelse: Verdensmålene: Mod en bæredygtig fremtid ; Derfor kan din virksomhed vinde på at arbejde med bæredygtighed (Bæredygtighed giver adgang til markeder ; Bæredygtighed er god storytelling ; Ikke-bæredygtige forretninger løber en økonomisk risiko ; Bæredygtighed er ticket toplay med de store virksomheder ; Investorerne kigger mod bæredygtige virksomheder ; Bæredygtige virksomheder kan tiltrække og fastholde motiveret og engageret arbejdskraft) ; Sådan finder du virksomhedens fokus og indsatsområde medbæredygtighedstrekanten (Bæredygtighedstrekanten ; Hvad brænder I for? ; Hvad forventes af jer? ; Hvad er virksomhedens impact på samfund og klode?) Inspirerende eksempler og nyttige begreber til dit arbejde med Verdensmålene (Verdensmål 12 : Sikre bæredygtigt forbrug og produktionsformer ; Verdensmål 15 : Beskytte, genoprette og støtte bæredygtig brug af økosystemer på land, bekæmpe ørkendannelse, standse udpining af jorden og tab af biodiversitet ; Verdensmål 8 : Fremme vedvarende, inklusiv og bæredygtig økonomisk vækst, fuld og produktiv beskæftigelse samt anstændigt arbejde til alle ; Verdensmål 10 : Opnå ligestilling mellem kønnene og styrke kvinders og pigers rettigheder og muligheder ; Verdensmål 13 : Handle hurtigt for at bekæmpe klimaforandringer og deres konsekvenser) ; Sådan øger du motivation og engagement hos medarbejderne- behovsanalyse (Hvad er motivation og engagement, og hvorfor arbejde med det? ; Hvad er behovsanalyse, og hvordan bruges den? ; Samspillet mellem de psykologiske grundbehov - to korte cases ; Model over psykologisk behovsanalyse til motivation og engagement) ; Sådan øger du motivation og engagement hos medarbejderne -målrammeanalyse (Hvad er målrammeanalyse, og hvordan bruger du den? ; Samspillet mellem målrammerne - to korte cases ; Model over psykologisk målrammeanalyse til motivation og engagement ; Opsamling på psykologisk behovsanalyse og målrammeanalyse) ; Sådan sælger du bæredygtige produkter -målrammeanalyse (Model over målrammeanalyse til salg og kommunikation af bæredygtige produkter ; Bilens udvikling set med målrammebriller ; Sådan bruger du målrammer til at udvikle og sælge dit bæredygtige produkt ; Målrammerne i samspil) Sådan sælger du bæredygtige produkter -behovsanalyse (Model over behovsanalyse til salg af bæredygtige produkter ; Grundlæggende psykologiske behov og salg af biler ; Sådan bruger du de grundlæggende psykologiske behov til at analysere og sælge dit bæredygtige produkt) ; Flagskibe som metode til kommunikation

Bæredygtig business

Standard e-bog

Du skal være logget ind for at kunne downloade denne bog. Gå til login.

Bognummer: 
653329
Nota udgivelsesår: 
2022
Udgave: 
Turbine, 2021
ISBN: 
9788740664362
Illustrator: 
Mikkel Henssel